Wednesday, June 25, 2008

Today's Tip-Top Tips!!!


Semalam,Tiba-tiba hati ni rase nak sangat minum apple cider, maka saya ke Carrefour,beli lepas lunch terus minum nih.. kengkonon dapat membantu melawaskan makanan yang bertimbun disebat waktu lunch.. Sekali Masyallah.. Masam tahap tepu.. Dan sambil membebel pasal rasenya yang masam sangat tu saya teringat la petua yang mak saya bagi masa kecik-kecik dulu(walaupun badan saya tak pernah kecik dari lahir).. Dulu masa nak raya, mak saya selalu suh kami adik beradik cuci rumah. antara benda yang kitaorang kena cuci adalah barangan kaca. gerobok kaca, pinggan magkuk(yang selalunya jadi hiasan orang dulu-dulu-bukan buat makan)so. antara petuanya adalah mencampurkan cuka dalam baldi air untuk kita lap barang-barang kaca.. pasti berkilat.. cubaaaaaaaaaaaaaa la...!!!

No comments: