Wednesday, June 11, 2008

Today's Tip-Top Tips!!!




Kebiasaannya, ramai kan org yang suka menghias ruang tamu mereka menggunakan bunga plastik. cerita pasal bunga plastik. Arwah nenek saya ada satu gerobok(almari dalam bahasa yang lebih siuman)bunga hiasan plastik. Dia gemar betul mengumpul hasil kerja tangan. ada yg dibuat dari beg plastik, straw dan berbagai menda yang saya pun tak pasti akan asal-usulnya.Tips hari ni saya nak ajar pembaca berkenaan anak beranak bunga plastik. Kebiasaannya kalau nak raya,kita akan menggubah semula bunga kan. tau tak mcamana nak tanggalkan habuk yang sekati kat kelopak bunga plastik? gini petua long piah (kasik seram sket nama baru org gerun) amik bunga plastik tu, letak dalam beg plastik,amik segenggam garam masukkan,pastu goncang sampai puas hati. kemudian anda akan dapat hasil yang memberangsangkan. Macam magik kan?habuk hilang bunga berseri..

2 comments:

.: mama cute :. said...

mmg betul la.. mak saya pon bagi petua mcm ni.. hehe..

Hidemichimomotani said...

Wahhh...abisla garam kat dapor rumah kak normah!

Tips tambahan: jika harga bunga plastik kak normah lebih murah dari segenggam garam...beli lah bunga lain!