Thursday, June 19, 2008

Design to What's next?


Ketika saya berada di tahun pertama belajar di collage, senior kami menganjurkan id's day dan tema pada kali itu adalah design to what's next? saya terpinga-pinga(konon-konon naif la masa tu).. saya kata pebenda punya tema la dorang pikir... dan saya kaji semula.. susah sangat ker nak ramalkan design...iya la,masa tu budak baru lagi, ingat banyak sangat yang boleh dipikirkan.. sehingga la saya dah berkecimpung dalam dunia id hampir 10 tahun.. baru saya dapat kupaskan apa yang senior-senior ni pikirkan dalam skop dan perspektif mereka.. Bukan senang nak jadi trend-setter dalam dunia id(dan ini lah yang saya impikan pada ketika ini).. kita kena pantas berfikir, tajam pandangan dan bijak meramalkan apa yang bakal menjadi kegilaan ramai.. in things...pada persepsi saya... dunia id perlu pantas bergerak. perlu pantas bertukar-tukar citarasa...bukan lagi design yang long-lasting. kalau nak yang evergreen...kena masukkan muzium (kasar bunyi kenyataan ni kan?) tapi kita kena akur,untuk jadi maju kita kena sering berani bereksperimen...ooooppppss cukup lah sikit-sikit je huraian.. tajuk ni akan saya bincangkan dalam majalah impiana di keluaran hujung tahun rasenya.. so dapatkan impiana dan cari kolum sembang pereka.. baca dan suppport k

2 comments:

Uncle G said...

"what we have here...is a failure to communicate..someman you just can't reach..." civil war GNR

Unknown said...

aku taktau ape nak di bangga kan dengan gemuk ni..
sembang kencang bagai.